18 Ağustos 2009 Salı

Bolt, insan mı?!!!

Pekin’de 9.69 koşarak tüm dünyayı şaşkına çeviren Jamaikalı sprinter, Berlin'deki Dünya Şampiyonası’nda insanlığın sınırlarını zorlayarak 9.58 koştu. Herkes şaşkın, herkes infialde :) Ama ben hariç... Neden mi? Çünkü bu adam yılbaşında bir haberde bu sürede, hem de tam tamına bu sürede, yani 9.58 koşacağını söylemişti. Hafta sonu koşusundan sonra derecesini öğrenince hemen aklıma geldi. Aradım, taradım, buldum o haberi...

31.12.2008 / Bolt 9.58’e göz kırptı

Gelin bu başarılı adamı bir kenara bırakalım ve bilimin söylediklerine kulak verelim. Bilimsel araştırmalara göre bir insanın 100 metrede ulaşabileceği son nokta 9.51 olarak hesaplanabiliyordu. Ama Usain Bolt, sadece 15 ayda süreyi 0.16 saniye geliştirdi. Kendisini eleştiren Bolt, start zamanı performansından memnun olmadığını her zaman dile getiriyor. Koçu, eğer bu özelliğini geliştirirse değil 9.51, 10 metreyi 9.40 seviyelerinde koşacağını iddaa ediyor. Bende bu durumda bu adam insan mı sorusunu aklıma getiriyorum :)
Bir düşünce daha :) Bu adam saniyede ortalama 10.4 m. koşuyor. Saniyede diyorum :) Oturup bir düşünün. Heralde saniyede 3 adım falan atıyor, dünya vatandaşı olmadığını gerçekten ispat ediyor.

Hiç yorum yok: