14 Ocak 2010 Perşembe

Reenkarnasyon

Birkaç hafta önce, gazetelere yansıyan bir reenkarnasyon hikayesine yer vermiştim. O zamandan beri (zaten merak ederdim) iyice zihnimi kurcaladı bu derin metafor...

Reenkarnasyon... Ruhun sürekli olarak tekrar bedenlendiğine inanan spiritüalistlerin bu olaya verdiği ad... Bir başka deyişle ruh göçü... Reenkarnasyona inananların günümüzde sayısı bir milyardan fazla... Hiç azımsanamayacak bir sayı... Hindular ve budistler bu sayıda başı çekiyor...

En basit tanımı, insanın ölümünden sonra yeni bir bedenle tekrar dünyaya gelmesi ve bu sürecin, "ruh kemale erene kadar" devam etmesi... Bu inançlara göre de değişebiliyor, bazı inanç sistemlerinde yeniden doğuşun insan bedeninde olacağı öne sürülürken, bazılarında hayvan ve bitki bedenlerinde de yeniden doğuşun olabileceği savunulmaktadır. Ya da bazıları tekrar doğuşun bir ceza ve kefaret olacağını ileri sürerken, bazıları gerilemenin söz konusu olmadığını iddia etmektedir.

Yukarıdaki işaret de Sembolizm'de reenkarnasyonun sembollerinden kabul edilirmiş. Bu işaret, Uroborus veya Uroboros veya Ouroboros adıyla anılıyor. Bu bir dragon, kendi kuyruğunu yiyen... Oldukça eski bir sembol. Bizlere sonsuzluğu anlatır, zaman nerede başlar, nerede biter ve herşeyin bu aynı döngüden ibaret olduğunu söyler... Burada kendi kuyruğunu ısıran yılan, döngüselliği temsil eder, gnostiklerce doğanın sürekliliğini tarif etmekte simgedir... Pek çok kültürde ve coğrafyada rastlanır, ebedi dönüşü, döngüsel zamanı ve hayatı, bölünmezliği, ilksel birliği, sonsuzluğu, ruhun fiziksel dünyaya iniş ve dönüşünü simgeler... Daha bir çok din ve inanışta yeri vardır reenkarnasyonun. Nors mitolojisi, Şamanizm, Taoizm, Grek kültürü, Hinduizm, Budizm... Nedense Hristiyanlık ve Yahudilikte kabul görmez ama en sert tepki Müslümanlıktadır.

Müslümanlara baktığımızda, en zayıf inanç bizde görülüyor. Ağırlıklı yorumlar, Kur'anda reenkarnasyonun olmadığıdır, ölüm ve dirilme bir keredir. Çok detaya girmek doğru olmaz ama :) bazı ayetler bu konuyu açıklayacak şekilde yorumlanıyor. Ben yaptığım araştırmada bir kaç tane güzeline rastladım. paylaşmakta da sakınca görmüyorum :)))

Bazılarını var olduğu şekilde yorumlamak mümkün : « Sizin yerinize benzerlerinizi getirmek ve sizi bilemeyeceğiniz bir şekilde yeniden yaratmak üzere aranızda ölümü biz takdir ettik. (Bu konuda) bizim önümüze geçilmez. » Vakıa suresi, 60 - 61

Bazılarını da olmadığı yönünde yorumlamak mümkün.« Allah’ın varlığını nasıl inkar ediyorsunuz ki, sizi ölü iken O diriltti, sonra yine sizi O öldürecek, yine sizi O diriltecektir ; nihayet ahirette yalnız O’na döneceksiniz. » Bakara suresi, 28

Gerçekten çok merak ediyorum. Öyle bir kavram ki bu, 1 milyardan fazla insan inanıyor. Bence bu kadar fazla insanı ancak bir din bir araya toplayabilir. İşin kötüsü, doğrusunu da asla öğrenemeyeceğiz gibi, eğer doğru mantık çalışırsa burda. Cenneti öğrenebiliriz, tabii ki ölünce :) Gidersek vardır, yok bişey hissetmezsek yandı gülüm keten helva. Boşuna uğraşmışsın dünyada... Reenkarnasyon öyle değil. Hadi öldük, gene tırt... Tut ki doğru ve döndün başka bedende, bu seferde hatırlamıyorsun! Walla ben hatırlamıyorum şahsen...

Demiştim hep kafamı kurcaladı diye... 2000 senesinde yaptığım 3 tane şarkı vardı. Hepin topu 3 şarkının birine reenkarnasyon adını koymuştum. Ayırmak gibi olmasın ama, Reencarnation (The Beginning) benim için çok özeldi. Bi kere ilkti ama bence en güzeli idi :) Süper değil belki ama 2000 senesi içinde iyi be :) Ben bi ara Audiostreet amatör müzik portalında elektronik müzikte 68. 'liğe kadar yükselmiştim. Şimdi 6469. 'yuz, o ayrı... Ama yıllar geçti be abi...

Sadener Dj - Reencarnation (The Beginning)







Hiç yorum yok: