9 Ağustos 2010 Pazartesi

Einstein'dan 10 hayat dersi...

Albert Einstein... Çoğu insan tarafından şu ana kadar yaşamış en etkili bilim insanı... Bunun dışında teorik fizikçi, filozof ve yazar... 1921 yılının Nobel Ödülü sahibi... Hatta bir müzik tutkunu, iyi bir kemancı... Uzatmayalım, büyük dahi :) Çağdas fiziğin temellerini atan çalısmalarından bugün bile evreni ve evrende gözlediğimiz bütün olayları nasıl yorumlamamız gerektiğine dair yol gösterir. Herkesin bildiği E=MC2 'den ibaret olan :) İzafiyet Teorisi'nin sahibi... Diğer adıyla Görelilik Kuramı veya başka bir adla Rölativite Kuramı... Uzayıp gidiyor, ben utancımdan kısa kestim.

Bu büyük dahinin 10 hayat dersine rastladım geçenlerde... Not almıştım, yazamadım kaç zamandır. Galiba e-kolay 'daydı... Öyle basmakalıp şeyler değil... Gelin bi göz atalım, doğru mu değil mi araştıramadım. Eğer doğruysa bence o kadar doğru tespitler ki... Tekrar bir şapka çıkarılır Einstein'a... Önümüzdeki günlerde her maddeye yer vereceğim, şimdilik başlıklar...

1- Merakınızın peşinden gidin.
2- Azim paha biçilmezdir.
3- Bugüne odaklanın.
4- Hayal gücü güç verir.
5- Hata yapın.
6- Anı yaşayın.
7- Değer yaratın.
8- Farklı sonuçlar beklemeyin.
9- Bilgi deneyimden gelir.
10- Kuralları öğrenin, daha iyi oynayın.


Hiç yorum yok: